salam kasih sayang berpanjangan...

Selamat datang dan selamat berkenalan kepada semua 'blogwalking'. Kalau dah menjengah tu, tinggalkanlah mesej supaya saya dapat 'walking' ke blog anda pula. ahaks :)
"It's good to know something new."

Thursday, October 23, 2008

it's my birthday...I'm a birthday girl!!!





salamz........

pada usia 9 tahun, beralih ke 10 tahun
aku belum berasa apa-apa lagi

dari angka 19 tahun berubah ke 20 tahun
ada gembira di hati
kerana berasa melangkah ke alam dewasa
namun hiba tetap terasa
meninggalkan alam remaja
dewasa tetapi tua??
hari jadiku itu
tiada lagi angka satu...!


29 menganjak ke angka 30 tahun
hiba menjadi ngeri
bagai sudah mendekati mati
cuak dan celaru dalam diri
berapa lagi usia berbaki?
sikap ini...payah untuk diasuh lagi
sudah sebati, bagaimana mahu diadili nanti?


dan...
pada usia aku kini
hanya satu hadiah hari jadi
sempurnakanlah ibadahku, wahai Tuhanku.



saya hairan mengapa orang begitu gembira menyambut hari jadi,
sedangkan mereka patut tahu, setahun usia bertambah,
maka kian singkat masa untuk hidup. apakah pengisian hidup mereka yang membuatkan mereka begitu gembira meraikan hari lahir. Allah, putih hati aku menyerah diri......



No comments:

Popular Posts