salam kasih sayang berpanjangan...

Selamat datang dan selamat berkenalan kepada semua 'blogwalking'. Kalau dah menjengah tu, tinggalkanlah mesej supaya saya dapat 'walking' ke blog anda pula. ahaks :)
"It's good to know something new."

Thursday, October 23, 2008

usahlah sejengkal jadi sedepa

assalamualaikum.

akhirnya, setelah bisik2 menjadi cakap2, HM kami pun bertukar ke SMK yang sgt dibangga2kannya. iyalah... menurut rakan2 yg pernah bersua dgn beliau di mana2, ceria sungguh bekas HM bercerita tentang sekolah baru beliau yang serba bagus.

well... baguslah utk beliau yg menurut empunya diri, sudah melalui cabaran hebat di tempat lama. he he he...rileks lah beb!

cuma yang tak sedapnya, cerita 'masam' yang kami dapat dari beberapa informer yg boleh dipercayai. janganlah begitu, yang sudah tu, sudahlah. dalam setandan kelapa, tentu ada sebiji dua yang 'komeng'. jika ingin menjual sesuatu, takkan kita nak 'highlight'kan barang yang buruk, kan? kelemahan ada di mana2, kesilapan adakala tidak dapat dielakkan, tapi jangan jadikannya sebab untuk berpatah arang berkerat rotan.

bak kata senior di sini, keburukan dan kesilapan itu jika diperkatakan di belakang, jadi mengumpat....dan jika ditokok tambah perkara yg tidak benar pula, yang sejengkal jadi sedepa..bimbang menjadi fitnah pula. bagaimana?

1 comment:

JaJa'Z said...

citer tak best apa yang dengar tu..kongsi lah sket...

Popular Posts